Διεύθυνση Μπαϊρακτάρη 4 Αθήνα, 11526
Ωράριο κατόπιν ραντεβού - ΔΕΥ-ΠΑΡ: 17:00-21:00 ΤΕΤ:10:00-14:00

Ενδοδοντια

Η ενδοδοντική θεραπεία

Κύριο αντικείμενο της ενδοδοντίας και το know how

Η ενδοδοντική θεραπεία, κύριο αντικείμενο της ενδοδοντίας και το know how της θεραπείας αυτής από έναν εξειδικευμένο οδοντίατρο

Tα παρακάτω ερωτήματα επιλέχθηκαν γιατί θεωρούνται αντιπροσωπευτικά πάνω στο know how της ενδοδοντικής θεραπείας. Ταυτόχρονα δίνονται οι κατάλληλες απαντήσεις για την καλύτερη ενημέρωση σας.

27 χρόνια εμπειρία

Αποτελεσματική θεραπεία

Εξειδικευμένη θεραπεία

1. Τι είναι η Ενδοδοντία;

Είναι ειδικότητα της οδοντιατρικής η οποία ασχολείται με την φυσιολογία και παθολογία του πολφού και των περιακρορριζικών ιστών καθώς και με τη διάγνωση και θεραπεία των νόσων τους. Κύρια επιδίωξη της ενδοδοντίας είναι η διατήρηση στο φραγμό κάποιων ‘’κατεστραμένων’’ δοντιών, κάνοντας τα λειτουργικά ενεργά δόντια χωρίς παθολογικά συμπτώματα.

2. Τι περιλαμβάνει το αντικείμενο της Ενδοδοντίας;

• Αντιμετώπιση  ευαισθησίας της οδοντίνης
  • Αντιμετώπιση προβλημάτων του πολφού (από μικρόβια ή τραυματισμούς), επεμβαίνοντας μόνο σε αυτόν
  • Συντηρητική ενδοδοντική θεραπεία
  • Χειρουργική ενδοδοντική θεραπεία
  • Λεύκανση δοντιών

3. Τι είναι η ενδοδοντική θεραπεία;

Ξεκινά από την προπαρασκευή των ριζικών σωλήνων με ειδικά εργαλεία για την αφαίρεση του πολφικού ιστού, για να επακολουθήσει η έμφραξη των ριζικών σωλήνων με υλικά που είναι βιοσυμβατά για τους περιακρορριζικούς ιστούς και  ενισχύουν τη σωστή αποκατάσταση τους.

4. Ποιες είναι οι ενδείξεις για ενδοδοντική θεραπεία;

Για θεραπευτικούς λόγους, σε βλάβη του πολφού ή των περιακρορριζικών ιστών καθώς και για προσθετικούς λόγους.

5.  Πώς μπορεί να οδηγηθείτε σε μια ενδοδοντική θεραπεία;

Πολλές φορές ο πόνος είναι ο συνήθης λόγος που οδηγεί τον ασθενή σε μια ενδοδοντική θεραπεία. Σε μια πολφίτιδα π.χ. ο πόνος από τη φλεγμονή του πολφού μπορεί να γίνει στην πορεία πολύ έντονος, αυτόματος και βασανιστικός. Η επερχόμενη νέκρωση του πολφού μπορεί να κατευνάσει τα ενοχλητικά συμπτώματα, αν όμως σχηματιστεί ένα οξύ απόστημα ο πόνος μπορεί να γίνει και τότε αφόρητος. Στις περιπτώσεις αυτές ο οδοντίατρος προσπαθεί να σας θεραπεύσει, το ίδιο και σε άλλες περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει πόνος αλλά το πρόβλημα υφίσταται, τότε πρέπει να αποφασίσει ή να κρίνει σκόπιμη μια ενδοδοντική θεραπεία. Με την ενδοδοντική θεραπεία αίρεται το αίτιο της φλεγμονής και αποκαθίσταται η ισορροπία των ιστών.

6. Γιατί χρειάζεστε έναν εξειδικευμένο οδοντίατρο για την ενδοδοντική σας θεραπεία;

Ο οδοντίατρος που έχει ειδικευθεί στην ενδοδοντία με την τεχνική κατάρτιση και την κλινική εμπειρία που  διαθέτει μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά και τις πλέον δύσκολες περιπτώσεις ενδοδοντικής θεραπείας.

7. Ποιά διαδικασία ακολουθείται σε μια ενδοδοντική θεραπεία;

Για μια ενδοδοντική θεραπεία συνήθως χρειάζεται να γίνουν 3 συνεδρίες και να ληφθούν τουλάχιστον 2 μικρές ενδοστοματικές ακτινογραφίες, μία αρχική και μία τελική. Σε επιλεγμένες περιπτώσεις και εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο η ενδοδοντική θεραπεία μπορεί να πραγματοποιηθεί και σε μία μόνο συνεδρία.

8. Ποιά επιπλοκή μπορεί να συμβεί κατά την διάρκεια μιας ενδοδοντικής θεραπείας;

Κατά τη διάρκεια μιας ενδοδοντικής θεραπείας είναι αρκετά σύνηθες για το δόντι να παρουσιάσει ενόχληση (πόνο, βάρος, οίδημα των μαλθακών ιστών), η οποία είναι αναμενόμενη και δεν πρέπει να μας ανησυχεί. Οσα συμβαίνουν δεν κρίνουν την τύχη του δοντιού, είναι απλά μια επιπλοκή που δεν επηρεάζει καθόλου το αποτέλεσμα της θεραπείας. Οφείλονται δε είτε σε μόλυνση που προϋπήρχε, είτε στους χειρισμούς που γίνονται κατά τη θεραπεία.

9. Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί μια τέτοια επιπλοκή;

• Αποφεύγοντας  τη μάσηση στην περιοχή αυτή
  • Με παυσίπονα (Depon, Ασπιρίνη, Ponstan), ένα δισκίο ανά τετράωρο ή εξάωρο
  • Αν εμφανιστεί τοπικά ενόχληση και  οίδημα (πρήξιμο), ανακουφίζουν αρκετά τα θερμά στοματοπλύματα όταν γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα και τα ψυχρά επιθέματα (πάγου) εξωτερικά στην περιοχή αυτή,
  • Αν ο πόνος γίνει αφόρητος και το οίδημα αυξάνει, μπορεί να αφαιρεθεί το προσωρινό σφράγισμα του δοντιού με μια πυρακτωμένη καρφίτσα

10. Μετά το πέρας της θεραπείας τι επακολoυθεί;

Eίναι πολύ πιθανή μια ευαισθησία του δοντιού τις πρώτες ημέρες μετά την περάτωση της θεραπείας. Είναι καλό η περιοχή να ξεκουραστεί για κάποιες ημέρες και να μη χρησιμοποιείται στη μάσηση. Το θεραπευμένο δόντι έχει σφραγιστεί με ένα προσωρινό εμφρακτικό υλικό, αρκετά σκληρό για να κρατήσει για πολλές εβδομάδες. Πρέπει όμως να ακολουθήσει όσο πιο σύντομα η μόνιμη επανορθωτική εργασία, που θα συμβάλλει στην αποκατάσταση του δοντιού για τα επόμενα χρόνια.

11. Πώς ελέγχεται τελικά η επιτυχία της ενδοδοντικής θεραπείας;

H επιτυχία είναι σε μεγάλο βαθμό εμφανής από τις πρώτες κιόλας ημέρες, το αποτέλεσμα όμως πρέπει να ελεγχθεί ακτινογραφικά σε τακτά χρονικά διαστήματα. Η επανεξέταση του δοντιού γίνεται δωρεάν, γι’ αυτό μην αμελήσετε να ανταποκριθείτε στην πρόσκληση μας για επανέλεγχο.

12. Πώς μπορεί να διατηρηθεί ένα θεραπευμένο δόντι για πολλά χρόνια;

Είναι απαραίτητο να αποκατασταθεί η μύλη του δοντιού, ιδιαίτερα αν λείπει μεγάλη ποσότητα οδοντικής ουσίας ή αν έχει πλήρως καταστραφεί. Πρέπει να ακολουθήσει η μόνιμη αποκατάσταση, που μπορεί να είναι μια έμφραξη στο δόντι ή μια πιο σύνθετη μυλική ανασύσταση με ενδορριζικό άξονα. Η μόνιμη προστασία του δοντιού επιτυγχάνεται με την τελική στεφάνη ή κάποια άλλη προσθετική εργασία που θα πραγματοποιήσει ο οδοντίατρος σας.